|
کد مطلب: 118777
شايعترين علت نارضايتي مردم از خودروسازان
تاریخ انتشار : 1393/06/15 10:26:40 نمایش : 1609
در گزارش شرکت بازرسي کيفيت و استاندارد ايران تاخير در تحويل، شايع ترين علت نارضايتي مردم از خودروسازان اعلام شد.
 به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سخنگوي شوراي سياستگذاري خودرو گفت: در نوزدهمين جلسه شوراي سياستگذاري و نظارت بر صنعت خودرو ،بطور متمرکز بر مباحث کيفي و خدمات پس از فروش پرداخته شد و در اين راستا گزارش کاملي از سوي شرکت بازرسي کيفيت و استاندارد ايران ارائه شد.
ساسان قرباني گفت: اين گزارش به ارزيابي دقيق عملکرد شرکتهاي خودروسازي درخصوص خدمات پس از فروش پرداخته بود.
سخنگوي شوراي سياستگذاري صنعت خودرو افزود: بر اين اساس روند کلي خدمات، بهبود يافته ولي براي دستيابي به استانداردهاي جهاني ميبايست روند بهبود، سرعت بيشتري بگيرد.
قرباني گفت : اين گزارش از يک ميليون نظرسنجي در مورد ۲۴۲۹ نمايندگي تهيه شده است.
سخنگوي شوراي سياستگذاري خودرو تصريح کرد: بر اين اساس وزير صنعت، معدن و تجارت دستور داد گزارش تهيه شده از طريق رسانههاي جمعي به اطلاع عموم مردم رسانيده شود تا مردم از کم و کيف گزارش مذکور اطلاع دقيق و شفاف داشته باشند.
وي گفت:در اين جلسه نعمت زاده تاکيد داشت که ما نبايد نگران اطلاعرساني و شفافيت اطلاعات باشيم زيرا اين امر باعث ميشود اشکالات را بهتر برطرف کنيم و مردم در جريان وقايع و اقدامات ما قرار گيرند.
قرباني افزود: از سوي ديگر مقرر شد شرکتها و نمايندگيهايي که حائز شرايط مطلوب در زمينه خدمات پس از فروش نيستند در مدت ۳ ماه اقدامات لازم جهت ارتقاي سطح کيفي خود بعمل آورند.
وي گفت: در اين جلسه مقرر شد پايش عملکرد شرکتهاي خودروسازي بصورت مستمر و جدي تداوم يابد و بصورت دورهاي اين گزارش به اطلاع شورا و مردم رسانيده شود.
قرباني در ادامه تأکيدکرد: در شاخصهاي ارزيابي سطح کيفي و عملکرد شرکتهاي خودروسازي و خدمات پس از فروش، بيشترين توجه به رضايتمندي مشتري متمرکز شود.
سخنگويي شوراي سياستگذاري خودرو توضيح داد: اين گزارش براساس اطلاعات دريافتي از سازمان حمايت توليدکنندگان و مصرفکنندگان، شرکتهاي خودروسازي و سازمانهاي صنعت، معدن و تجارت استانها و شرکتهاي بازرسي و وزارت متبوع تهيه شده بود.
وي گفت : در اين گزارش نيز بيشترين نارضايتي، تأخير در تحويل خودرو اعلام شده بود که عامل اصلي آن کاهش تيراژ توليد در سال ۹۲ متأثر از تحريمهاي بينالمللي بوده است که روند تحويل خودرو در سال ۹۳ با توجه به تدابير انديشيده شده، بهبود نسبي داشته است.
ساسان قرباني افزود : در اين جلسه همچنين گزارش دفتر نظارت بر عملکرد و رسيدگي به شکايات وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص صنعت خوردو ارائه شد.
وي گفت : پس از استماع گزارش، وزيرصنعت،معدن وتجارت از شرکتهاي خودروسازي خواست در کمترين زمان به شکايات مردمي رسيدگي و در نهايت رضايت مشتريان حاصل شود.
قرباني درپايان تاکيد کرد: در جلسه شورا مقرر شد يک مدل براي دستيابي به کلاس جهاني شدن صنعت خودرو تهيه شود و در يکي از شرکتهاي خودروسازي بصورت نمونه و آزمايشي پيادهسازي و پس از عملياتي شدن،ساير شرکتهاي داخلي نيز از اين تجربه الگوبرداري و استفاده کنند.
|
شهرستان فارسان در یک نگاه |
|
خبرنگار افتخاري |
|
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html
google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html
|
|
|